Thursday, February 5, 2009

Kala's Graceful Girls, On dizengoff Street

זמן רב תהיתי האם יש לפרסם את בנותיה המקסימות של החנות קאלה. לרוב אני משתדלת להימנע מציון שמותיהן של חנויות, בין אם רשתות, בין אם מעצבים צעירים ובין אם החנות של הדוד הזקן שמוכר את הסחורה שנותרה לו עוד משנות השבעים. האביר על החתול הלבן אף טען שפרסום שכזה עוד עלול לגרור נהירה המונית לצפות בפלא. ובכן, אבהיר מראש - לא זו המטרה.

לפני הכל, יש לציין כי איני נוהגת לרכוש בגדיי בקאלה. אמנם הבגדים בחנות, אותם מייבאת הבעלים מן המזרח הרחוק, נאי מראה - לרוב בעלי אפיל רומנטי-וינטג'י הקורץ לרבות מבנות העיר הגדולה - אולם התמחור הגבוה, לעניות דעתי, אינו תואם בלשון המעטה את איכות הבדים והתפירה.

אך איננו דנים כאן באיכות החנות, אלא באיכות מוכרותיה. וזו - יוצאת דופן בצורה יוצאת דופן. את השיטה ניתן היה לראות במובהק לראשונה באמריקן אפרל לפני כשנתיים: גיוס צוות עובדים נאי מראה ומסוגננים במיוחד באופן שתואם להפליא את הערכים שהחנות מנסה להעביר. במקרה של חנות בגדי הקז'ואל היה מדובר בנבחרת שכל שחקניה שידעו כיצד להפוך את חצאית הכותנה וחולצת הטי שירט הצבעונית לדבר הכי נחשק באיזור. סבורני שלאותו הצוות היה נתח נכבד בהצלחה שהחנות קוצרת כעת.

כעת, גם בקאלה יישמו את השיטה. אמנם תיעדתי רק חמש, אולם כל 14 עלמות החן העובדות בחנות הינן בעלות סגנון לבוש משובב נפש, המתאים במדויק לסגנון הלבוש שגם נמכר בה. נכון, הן גם לבושות, במרבית המקרים, בבגדי המקום, אולם היה ניתן להרכיב את הפריטים באופן שונה לחלוטין. כל אחת ואחת מהן עומדת בקריטריונים של הנערה החמודה-מצחיקה-מקסימה-שובבה שהיית שמח אם הייתה מתייחסת אליך בפאב אך ברור לך שזה לעולם לא יקרה. הן אלו שילכו עם שמלה קצרה ופרחונית וכפכפי אצבע בקיץ, עם מגפי ברך חומים בחורף, ועם חולצה קצרה וצעיף בסתיו של תל אביב - כדי להרגיש שקצת התקרר. מאותן הבנות האיכותיות שהן סטודנטיות שגם עובדות, גם מוצאות די זמן לשבת המון שעות בבתי קפה, ותמיד יתלבשו באופן ההולם עם קריצה ייחודית. ללא ספק, צוות המוכרות הנ"ל הוא היח"צ הכי טוב שהחנות יכולה לעשות לעצמה.

מלמעלה למטה: כרמל, 24 ; מיכל, 24 ; אפרת, 27 ; דפי, 24 ; נופר, 25 ;

26 comments:

Anonymous said...

מקסימות :)

בקשר לחנות השנייה שהזכרת. אכן מוכרים עם סטייל אבל על איך להתייחס ללקוחות הם עוד לא שמעו.
לכן אמליץ לכולם לבקר בחנות הירושלמית של הרשת...הרבה יותר ידידות.

Anonymous said...

הבגדים שלהם נראים מאוד מושכים בהפקות אופנה, לכן הופתעתי מהאיכות הנראית על הקולב.

הבנות נחמדות.

Anonymous said...

הצילומים מהממים, אבל הטקסט מעצבן ומלא חשיבות עצמית. הן חמודות, והחנות בסדר. לא צריך להשתפך

... said...

חבורה של יפהפיות.

Anonymous said...

כתיבה נוראית.

Anonymous said...

אני חייבת לציין שקצת נמאס מכל עניין ה
it girl
התלאביבית , בתור תלאביבית אני יודעת שזו פיקציה , לא , אלה לא הבנות הנכונות ,הן חמודות , הן ליד , אין בתל אביב ממש כזה דבר, מעטים האנשים כאן ,בנות ובנים, שמחזיקים בפנים , בקישקע, מאית מהייחוד שניבט מבגדיהם המוונטאג'ים לעייפה
הרבה פוזה , הרבה כלום
אבל מה לא יעשו כדי למכור לנו תדמית ? לא סתם גם אמריקן אפרל וגם קאלה גייסו לטובתן שיטה אופורטוניסטית ו''קולית'' כזו , שתיהן בין הרשתות היקרות ביותר ביחס הפוך לטיב הסחורה שלהן , כמו שכתבת כאן יעל .
הדוגמא של אמריקן אפרל פדופילית ומחליאה ביותר בעיני , גם אם היא חושבת שהיא פוסטמודרנית , מצחיקה , וצוחקת על כולם

Jack Daniel said...

Hey, where were these taken? These women look so beautiful.

Anonymous said...

אני סטודנטית תל אביבית , וגם עובדת , וגם יושבת בבתי קפה כאילו אין מחר על כוס תה בשמונה שקלים , גם לובשת צעיף עם חולצה קצרה דרך אגב ... אין לי כסף לקנות בקאלה , הקרסוליים שלי עבים ועוד לא צילמו אותי לבלוג זה או אחר
אני איכותית או לא ? אולי תקבעו בשבילי ? ו

agus said...

Amazing women and beautiful outfits!

Anonymous said...

מעניין מה יעל סלומה חושבת על הביקורות הנוקבות שהעלו כאן חלק מהמגיבים. כמו למשל זו ששאלה האם בחורות איכותיות נמדדות על פי מלבושיהן וכמות כוסות הקפה שהן לוגמות, או זו שתמהה האם באמת יש יחוד בסגנון התל אביבי, מהסוג שיעל כל כך מרבה לצלם (ונראה גם להעריץ), או שמא מדובר בלא יותר מעוד אופנה עדרית חסרת כל תוכן ממשי?

Anonymous said...

אין שיק אמיתי בארץ ולא יעזור כלום.
ישראליות לא יודעות להתלבש, נקודה.
התמונות האלה משקפות את זה הכי טוב.
למזלנו אנחנו לפחות לא מרובעים..
זה עוד מציל קצת ומטשטש את חוסר הטעם.
הרבה פעמים ישראליות שמנסות להתלבש באופן מקורי או ווינטאגי פשוט נראות מחופשות!
החוכמה היא להגיע למראה "לא מחופש" והרבה יותר הרמוני ורגוע.
גם אם יש בו אמירה אינדיבידואליסטית או פריטים יוצאי דופן.
בכל אופן בתמונות הספציפיות האלה מה שרואים זה ילדות צעירות שלובשות בגדים מהחנות שהן עובדות בה.

the streets walker said...

לאנונימית 5: לא ניסיתי ליצור כאן Itgirls חדשות. או בכל אופן - לא זו היתה המטרה.
יתר על כן, כתבתי שהבחירה באותן בנות, ביניהן אני מוצאת קווים משותפים, מהווה שיטת יחסי ציבור מתקדמת ויעילה עבור חנות שמנסה למתג את עצמה כ"מגניבה" וכ"צעירה".
אנה: גם אני לא קונה בקאלה (כפי שרשמתי, אגב). ובכנות שלא אכפת לי אם למצולמיי יש קרסוליים עבים יותר או פחות. מובן שגם אין לי שום כוונה להיענות לקריאה הצינית ולקבוע עבורך האם את איכותית. התייחסתי באופן ספציפי לאותו "זן" של מוכרות שמצאתי בחנות הזו. לא ניסיתי להגדיר איפיונים עבור "איכותיות - מהי".
דפני: לא התכוונתי להתחמק מלענות על הדברים שעלו כאן. למען האמת, צפיתי שזה יקרה וזו הייתה חלק מן ההתלבטות האם להעלות את הפוסט (כפי שרשמתי בתחילתו). כמו שציינתי בפני אנה - איני מגדירה מהי "איכותיות" בעיני. התייחסתי לקבוצת בנות ספציפית, שלכולן סגנון דומה וכולן עובדות באותו המקום. אני כן מזהה סגנון תל אביבי. אך באותה המידה, זיהיתי סגנון פריזאי כשהייתי בפריז, ברלינאי כשהייתי בברלין, ולונדוני כשהייתי בלונדון. בכולם אני מוצאת יתרונות וחסרונות. לא כל מי שאני מצלמת (ואין הכוונה לפוסט כזה או אחר באופן ספציפי) בהכרח הייתי לובשת את בגדיו.
כאמור, קיים סגנון תל אביבי, ומאחר שכאן אני מתגוררת, הוא בהחלט מוצא את דרכו לא מעט לעדשתי. מעורר תמיהה? בעיני, ממש לא. וזה מה שיעל סלומה חושבת.

Anonymous said...

יעח סלומה.. את גאון.
ואת צודקת לחלוטין, חוץ מזה, איך אופנה נמדדת בכלל.
קאלה, בהחלט חנות יקרה מדי באשר לטיב בגדיה, אך עם כל זאת מיוחדת ובגדיה בהחלט עושים עליי רושם. ואכן המוכרות נראות מקסים, לא מפתיע שהן קצת דומות, הרי כמו שהוזכר, הן עובדות באותו המקום עם הדרישות ללבישת בגדיי המקום. ומה הקשר בדיוק לרזון? לא צריך להכניס את זה לכל תגובה.
כל הכבוד יעל, את עושה עבודה מצוינת.

Anonymous said...

אני מסכימה עם מה שאחד המגיבים כתב - שאין פה סטייל אמיתי אלא הכל נראה תחפושתי. מדובר בטרנד ככל הטרנדים ואין הבדל בין טרנד הווינטאג' לטרנד המשבצות הסקוטיות.
וזאת בדיוק הנקודה - לבוש לפי טרנד הוא לא אופנתי ולא סטייל. החוכמה היא לדעת לשלב את ההתפתחויות האופנתיות העכשויות עם הסטייל שכבר אימצת לעצמך. טרנדים זה להמונים, סטייל זה רק ליודעי דבר.
לכן אני מסרבת להתרשם מכל הבנות התל-אביביות העלאק סטייליסטיות שמגבבות על עצמן שלל פריטים עד לכדי יצירת "אמירה".
אצל הבלוג של הסרטוריאליסט לדוגמה (thesartorialist.com) ניתן לראות שהוא באמת תופס את מהות הסטייל האופנתי. כל אחד מהמצולמים שלו נראה כאילו הוא נולד בבגדים אותם הוא לובש והגיחות "המוזרות" פה ושם הן בקריצה הומוריסטית של מודעות עצמית של הלובש.
זאת גם הבעיה עם נערות הסטייל התל-אביביות - הן לוקחות עצמן הרבה יותר מידי ברצינות.

זאת גם אחת הסיבות שאני חושבת שזה מטופש לדבוק בסוג מסויים של חנויות - כמו להצהיר שאת קונה רק בחנויות יד שניה וקניונים זה לא לרמתך, או ההפך. אני אכנס לכל חנות בכל מקום כי אני מעריכה את הבגד בפני עצמו וזה לא מעניין אותי איזו תווית תפורה עליו. מותגים זה נחמד, ולמצוא אותם בזול ביד שניה זה נחמד עוד יותר אבל זה לא הכל בעולם האופנה. אצלי בגד הוא בגד הוא בגד, בין אם מצאתי אותו בחנות בקניון רמת אביב ובין אם בשוק בצלאל. לכן בכלל אני סולדת מכל הצמדת האג'נדות לכל נושא הבגדים. קודם תלמדו ללבוש את הבגדים כמו שצריך אח"כ תתלו בהם השקפות עולם.

Anonymous said...

יעל סלומה
כתבת מאמר מענין וחשוב כן ירבו!
אני לא חושבת שאת צריכה להתלבט אם לפרסם מאמר כזה מחשש לתגובות, להיפך- התגובות חשובות גם הן ומפתחות את הנקודות שהעלת. כשאת מגיבה לתגובות זה מאוד מוסיף ומשדר ערכים חשובים.
הבלוג שלך מרתק ואת עושה רושם של בחורה רצינית וחכמה.
אנא המשיכי בעבודתך הנאמנה, תודה לך.

Anonymous said...

יעל , אני מאוד מעריכה את המדור שלך ואת כישורי הצילום וטביעת העין הטובה שלך , מכל הלב
וגם כאן , רוב הצילומים נאים בעיניי
אך אני כן חושבת שיש פה סתירה , כשאת אומרת שאת רק מנסה להגדיר אפיוני איכותיות , ומצד שני אומרת שאינך קובעת עבורי האם אני איכותית , ההערה שלי אכן היתה צינית וכוונה לא רק אלייך אישית , אבל אין ספק שבתודעה , כשאדם מנסה להגדיר עבורנו מה היא איכותיות במדור שעוסק באופנה וגם במן לייפסטייל אפילו , הוא שולל על הדרך אנשים שנופלים מחוץ להגדרותיו . אני חושבת שהטקסט שכתבת מצמצם את השפע והכבוד הויזואלי היפה שאת נותנת למצולמים המגוונים שלך , ומראה על חשיבה מעט יותר צפויה משחשבתי
ומעבר לעניין הזה , אני חושבת שזה מקסים ומעניין לשמוע שאת מוצאת סגנון שהוא תל-אביבי , זה באמת מעניין לנסות ולראות את זה
ועוד דבר קטן : אחד מהדברים העצובים שאני מוצאת באופנה התל אביבית היא חוסר אותנטיות , מרוב ניסיון לחיקוי ומודעות עצמית , לפעמים התנשאות נרכשת , הרבה מאושיות האופנה כאן איבדו כל צניעות או חינניות.
בחיים אין דבר שמוכיח את עצמו יותר מהמשפט שאומר שיופי הוא נוגע ואמיתי ואותנטי רק כשאינו מודע לעצמו יותר מדי , שכחנו כבר מה זה כאן , קצת יופי פנימי , ענווה , לגמרי . סתם חומר למחשבה לכולנו

the streets walker said...

אנה: כנראה לא הבנת את דבריי. באותה התגובה כתבתי בפעם הראשונה: " לא ניסיתי להגדיר איפיונים עבור "איכותיות - מהי" ". באותה התגובה הדגשתי בשנית: " איני מגדירה מהי "איכותיות" בעיני ". מסיבה לא ברורה, הסקת מסקנות הפוכות.
אני מצלמת את מה שמגרה לי את הקרנית, ללא שום כוונה (ואולי אף מתוך כוונה מנוגדת) להכתיב טרנדים.

sefi said...

אני חושבת שקיומו של סגנון תל אביבי זה דבר ברור ואין להתעלם ממנו, ומעבר לכך זה פשוט דבר טוב.זה שאוהבים פה יד שניה ווינטג' זה כי ככה זה וזה די כיף לראות אנשים שלבושים בסגנון התל-אביב כמו שיעל מרגישה אותו דרך עדשת המצלמה. אני לא אוהבת את כל אלה שאומרים שבתל אביב כולם חקיינים או דברים בסגנון הזה, כי הרי קל לומר שברחובות ניו-יורק מסתובבים האנשים האותנטיים ביותר ולזלזל במה שמתחת לאף. תתלבשו איך שבא לכם, למה לשפוט אחרים ולהכניס מושגים של "מודעות עצמית" ו"מדדי איכותיות" לעניין הלבוש. הבגדים הם הדרך שלנו להתבטא ולהיות יצירתיים, תהנו מזה.

Anonymous said...

לשבע:
תגובה שמשקפת לחלוטין את תחושותיי.
גם אני עוקבת אחרי הסארטוריאליסט.
כשכתבתי שאין שיק אמיתי בארץ אני מכלילה גם את עצמי שם כישראלית גאה,
בהחלט מודעת למיגבלות שלי אבל מעונינת להשתפר.
אגב הסארטוריאליסט בעצמו התחיל עם הבלוג שלו כמעין אקט אוטודידקטי בחיפוש אחר הסטייל, הקו, מה עובד יותר ומה לא.
ליעל,
אני נהנית מהבלוג שלך ומהצילומים
היפהפיים
אני חושבת שאם יש ביקורת וכל עוד היא לא עוקצנית מידי זה מוסיף לכולנו,
מקווה שתצליחי ללכוד ולהגדיר כאן את אותו סטייל ישראלי שאת מאמינה בו
:)

Anonymous said...

הערה קטנה שלא יכולתי להתאפק מלרשום.
כמדברים על איכות וסטייל אז לתת את הדוגמא של thesartorialist.com
זה קצת מצחיק
רוב המצולמים שם זה חבורת אפר איסט סייד לבושה במותגים, יקרים, שאין כל כך מה לטעות כשאתה לובש בגדים איכותיים ולפעמים אף תפורים למידות הלקוח. אם כבר אזנראה לי הרבה יותר לעניין להשוות ל
face hunte
בשביל להראות מהי טיבה של אופנת רחוב.

Anonymous said...

לשבע-
אין פה פקטור של עלות, לאף אחד לא אכפת אם מצאת לך איזה בגד בקניון
או בשוק בצלאל (איכשהו את גם גורמת לזה להישמע קצת כמו בושה).
מותגים להמון אינם דבר נחמד, ובגד לעולם לא יעמוד בפני עצמו-
מותגים להמון מייצרים את הבגדים שלהם בסנדאות יזע.

אני לא אקנה נעל של נייק ביודעי כי עמל על הכנתה ילד שהוא עבד. או לחילופין- בגד של זארה!

קודם אמצי לעצמך השקפת עולם, אח"כ תתלי על עצמך בגדים.

Anonymous said...

אני מסכימה הבגדים בקאלה מקסימים אם כי איכותם לא מספיק טובה (בלשון המעטה)
בכל מקרה רציתי להסב את תשומת לב לאיכות הבגדים בעלמה בנקר כפי שאני חוויתי
http://cafe.themarker.com/view.php?t=880965

Anonymous said...

צילומים יפים. אהבתי את התמונה של כרמל, לאו דוקא בגלל הבגדים אלא בעיקר בגלל החיוך, שמוסיף המון לתמונה.
הייתי רוצה להאמין שהטקסט ציני.

Anonymous said...

הבגדים שעל הבנות, מאוד מאוד מאוד תלויים בטעם.
לטעמי - חלקם יפים, וחלקם נראים כמו פריטים שהועברו מסבתא שלי שבחיים לא אלבש
אבל כולם מאוד ממוצעים
לא הבנתי איך הגעת לרמת הערצה לבנות האלו, כי להיות מוכרת בחנות בגדים ולמצוא זמן לשבת לשתות קפה זה בהחלט לא מודל להערצה, לפחות לא בישבילי.
להיות סטודנטית ובאותו הזמן גם לעבוד ולהספיק לחיות חיי חברה ולשלב בכל זה זמן איכות עם המשפחה, ורק אז להתלבש במיטב השיקיות האופנתית (תוך כדי שמירה על גזרה מהממת) זה לטעמי מודל הערצה, אבל כל אחת וטעמה האישי

Anonymous said...

מצטערת, הבנות של קאלה מתאמצות מדי ואחרי הכל זורמות בזרם "הטרנד התל אביבי". הן לא מיוחדות. ואני אישית מכירה מישהי מהן שביום יום לא באמת מתלבשת ככה, ואני יכולה להגדיר את הלבוש שלה כמשעמם ובנאלי.
הכל פיקציה

rüya tabirleri said...

אני חושבת שקיומו של סגנון תל אביבי זה דבר ברור ואין להתעלם ממנו, ומעבר לכך זה פשוט דבר טוב.זה שאוהבים פה יד שניה ווינטג' זה כי ככה זה וזה די כיף לראות אנשים שלבושים בסגנון התל-אביב כמו שיעל מרגישה אותו דרך עדשת המצלמה. אני לא אוהבת את כל אלה שאומרים שבתל אביב כולם חקיינים או דברים בסגנון הזה, כי הרי קל לומר שברחובות ניו-יורק מסתובבים האנשים האותנטיים ביותר ולזלזל במה שמתחת לאף. תתלבשו איך שבא לכם, למה לשפוט אחרים ולהכניס מושגים של "מודעות עצמית" ו"מדדי איכותיות" לעניין הלבוש. הבגדים הם הדרך שלנו להתבטא ולהיות יצירתיים, תהנו מזה.