Thursday, December 18, 2008

Perfection, On Ba'aley Melakha St., Wednesday









מרינה, 34

זו לא הפעם הראשונה שניגשתי למרינה. למען האמת אף לא השנייה. מאז אותו היום שרצתי אחריה מתנשפת לאורך רחוב דיזנגוף תוך חירוף נפשי, היא הצליחה להפתיע אותי בכל פעם מחדש. אולם אתמול היא הצליחה להתעלות אף מעל הסטדרנטים הגבוהים שלה עצמה.

החולצה החומה המבצבצת בצורה מופתית מג'קט העור, המטפחת שקשרה לצווארה, התספורת.. זה זמן רב לא ראיתי מלבושים כה מדוייקים.

17 comments:

נבו said...

החצאית מושלמת.

Eyeliah said...

agreed.
perfection.

Jack Daniel said...

That's a good looking jacket!

Anonymous said...

די רחוק מפרפקשן אבל ניחא

user friendly said...

חשבתי לפרסם את עצמי קלות :)
http://userfriendlymaterialism.blogspot.com/

Anonymous said...

מזכירה לי מראה של טייסת במלחמת העולם השנייה, לא יודע למה.

Anonymous said...

בעלת הבלוג - אני עוקב אחר "ההולך ברחובות" כבר מספר חודשים. הוא באמת איכותי, כל הכבוד. בכל אופן, יצא לי לקרוא תגובות שלך על צרכנות אלטרנטיבית ועל פמיניזם, ומעניין אותי איך מישהי בעלת חוש צדק מפותח כשלך מפרסמת תמונות של מתלבשים עטויים פריטי לבוש עשויים עור בע"ח על ימין ועל שמאל בלי לחשוב פעמיים. את לא חייבת לפרסם את זה או לענות - זו רק נקודה למחשבה.
סופ"ש נעים.

the streets walker said...

אנונימי 3: שמחה על תשומת הלב.. נראה שקיים מאבק עז ונמרץ בפרווה, ואילו, למרבה הצער, בגדי עור הפכו לכמעט נטולי מחלוקת.

עברתי על כל התמונות מאמצע אוקטובר, ופרט לנעליים, מצאתי שני מצולמים בלבד שעטו עליהם בגדי עור. במקרה הקודם היה מדובר בחיקוי (ביררתי), ובמקרה הזה ביד שנייה.

אני מקפידה שלא לרכוש בגדי ונעלי עור יד ראשונה, ומשתדלת להקפיד על כך גם בקרב מצולמיי.

Anonymous said...

הערה בנוגע לדיון שהותחל לעיל בנושא שימוש בעורות בע"ח לצורכי לבוש -

אני חייבת להודות שאני לא לגמרי מבינה את הסתייגותכם משימוש בעור בע"ח, הרי בכל מקרה (בין אם תרצו או לא) בע"ח נהרגים יום יום לצורך אכילה, ואם כך - מדוע לא לנצל את עורם למטרות שימושיות (כדוגמת הכנת פרטי לבוש)?

Anonymous said...

תשובה לך דפני - אני אישית טבעוני, שזה אומר לא משתמש במוצרים מן החי בכלל (לא למטרות לבוש ולא למאכל). וזה ממש לא מסובך כמו שזה בודאי נשמע לך. את הדיון על למה לא צריך להשתמש בבע"ח למילוי צרכי האדם והחווה לא אתחיל כאן כרגע, רק אגיד משפט אחד שעליו מתבססת המשנה שלי בנושא : הגזע האנושי הוא לאו דווקא העליון מבין אלה המאכלסים את כדור הארץ. והשימוש במילה גזע לא היה מקרי.
תחשבי על זה.

Anonymous said...

תגובה לאנונימוס -

אני בהחלט יכולה להבין (גם אם אני חלוקה עליהם) שישנם אנשים שמסתייגים באופן עקרוני משימוש בבע"ח, לכל מטרה שהיא.
לפיכך אבין גם את המנעותם האישית משימוש במוצרים מן החי.

עם זאת, קשה לי להבין ניסיונות מצד אנשים כאלו לשכנע או למחות כלפי אנשים אחרים שלא נוהגים כמוהם.
(והמנעות מצילום של אנשים הלובשים מוצרי עור, במקרה הזה, הוא בעייני מחאה).
הרי את העובדה שהעולם ימשיך להשתמש בבע"ח לצורכי אכילה אין שום סיכוי לשנות, אם כך יהיה זה בזבוז מושלם, שלא לומר אף השחתה, למנוע את השימוש בשאר "חומרי הגלם" שהחיה המתה יכולה לספק - במותה המובטח גם ככה.

לטעמי, ניצולת משאבים קיימים ומניעת ביזבוז של חומרי גלם נגישים הוא ערך לא פחות חשוב מערך ה"מחאה" וגילוי סולדריות כלפי בע"ח.

Anonymous said...

I would really like to add to this discussion. I also saw the leather in these pics and felt that it was somewhat repulsive.

I agree that the skins of dead animals should be utilised. However, the leather clothes and goods market being as large as it is, I doubt that the leather we see all around is made mostly of the skins of animals that were slaughtered for food purposes.

My point is that our approach should be modest. Since we are not going to stop eating meat or consuming leather goods such as shoes, we should at least keep our consumption under control.

This means both de-glamorising our steak culture and not flaunting the skins of dead animals, especially not for esthetic purposes. This is my educated opinion as a woman very much involved with fashion.

In a word: Modesty.

Anonymous said...

מסכימה עם דבריה של ליאורי, שיפה כתבה והתנסחה.

עם זאת, אם יורשה לי להביע את דעתי (על אף שאני לא מצויידת בעובדות ממשיות), אני לא חושבת ששוק צריכת העורות גדול בהיקפו משוק צריכת הבשר (לטעמי דווקא להפך).
אני מאמינה שרוב מוצרי העור הבסיסיים כדוגמת נעליים, תיקים וכד' הם תוצר של בהמות שהומתו ממילא.

ובכל מקרה, אני מצטרפת לקריאה של ליאורי לצניעות, שליטה ואיזון בבחירת מלבושינו.

כמו כן, אני רוצה להבהיר שאינני תומכת בהמתת חיות מלכתחילה לצורך שימוש בעורן, ובטח שלא בחיות מוגנות שבשרן אסור לאכילה.

Anonymous said...

דפני יקרה,
רק לידיעתך-העור שממנו נעשים בגדי העור לא נלקח מחיות שכבר נהרגו לצורך אכילה (האם יש צורך באכילת בשר או לא זה כבר דיון אחר שלא קשור לכאן)-כלומר חיות נהרגות אך ורק לצורך המטרה הבלעדית של השימוש בעורם לבגדים (פרוות או עור).
בדיוק כפי שאין סיבה לעשות ניסויים על ארנבים לצורך קוסמטיקה בלבד, כך אין צורך להרוג חיות לצורך לבוש.
מדובר במוצרי צריכה שלא חיוניים להשרדות האדם בשום צורה היום.
נכון, פעם בגדי פרווה ועור היו חיוניים ולעיתים הפרידו בין חיים למוות באיזורי מחיה מסוימים. היום, גם באיזורים הקרים ביותר ניתן להשתמש בתחליפים שלא שונים באיכותם ולא גורמים לאף חיה לסבל או להרג.

נורא פשוט-אין סיבה להרוג או להתעלל בחיות לצורך גנדרנות בלבד.

Anonymous said...

ובכן, לאחר שחיפשתי קצת חומר קריאה בנושא לצורך ביסוס עובדתי של טענותיי גיליתי שאכן לא כל תעשיית העורות מבוססת על שימוש "בדיעבד", אלא קיימת ממש תעשיית גידול של בהמות לצורך כך מלכתחילה.
אני לא יודעת מה הקף התעשייה הזו, אבל בכל מקרה אני מודה בטעותי.

אני מסכימה שכשחושבים על כך בצורה הזו זה הרבה יותר מרתיע, ממש כמו שמרתיע ומכעיס אותי לחשוב על אנשים שפושטים משועלים אומללים את פרוותיהם רק לצורך הכנת מעילים.

מצד שני, כשאני מעמיקה חשוב על הטיעון הלוגי מאחורי העניין, קשה לי עדיין לראות אותו כ"פשע", שכן אני לא רואה הבדל גדול בין הריגת בע"ח לצורך אכילה לבין הריגתם לצורך ניצול אחר- בכל מקרה המניע למעשה הוא אנוכיות, ותמיד ניתן למצוא לו תחליף (במקרה של אנונימוס - טבעונות).
מה זה משנה בעצם אם האנוכיות נובעת מרצון לאכול "טוב יותר" או רצון להתלבש "טוב יותר"?

Anonymous said...

יש פה דיון ממש כנה ומרתק , דפני אני ממש שמחה לקרוא את מה שאת כותבת ולראות את ההתענינות הכנה שלך - אני חושבת שהעניין פה הוא באמת לדעת קודם כל את האמת על התעשייה עצמה , ליידע אחרים ולאחר מכן להפעל שיקול דעת מוסרי ואישי , לא צריך לשפוך את הדלי עם כל הבפנוכו לכיור : כלומר , גם אם אדם דבק רק בחלק מן העיקרים שפועלים לטובת מזעור הנזק ,הוא עושה טוב ... זה לא הכל או כלום !! הלוואי ונפיץ את האמת על חייהם של בעלי החיים לכמה שיותר אנשים , חשוב בימינו לזכור שמעבר להתלבטויות למי להצביע בסמס , ישנו גם המוצר המאובק הזה שנקרא מוסר אישי , ובסופו של יום אנחנו מוסרים דין מול עצמנו

עבור בעלי החיים כל יום הוא טרבלינקה . אמר יצחק בשביס זינגר , ניצול שואה ... את המשפט הזה לעולם לא אשכח

Anonymous said...

The colors are good but the proportions are so wrong.... this is so not perfection!