Wednesday, October 1, 2008

לבוש הולם, ברחוב שינקין פינת אלנבי, לפני כשבוע
































גיל 13 הוא גיל בעייתי. וזאת מבלי להתייחס כלל וכלל להמצאות בן העשרה בתחילתו (או שמא כבר בעיצומו?) של גיל ההתבגרות, אלא רק להתחבטויות האופנתיות הניצבות בפניו. כזכור לי, היה מדובר בגיל ביניים, בו כבר חשתי מבוכה לעטות על גופי בגדים מחנות בגדי הילדים שבמרכז השכונתי, טרם פיתחתי רצון עז לנבור בערימות בגדים יד שנייה, והבגדים ברשתות הגדולות, איך נאמר, היו רחוקים מלהחמיא לקטנטונת בת 13: כי גם אם מידה 34 התאימה למותניים, נותר בה חלל רחב ובעיקר ריק מעט יותר למעלה.

מאז שפתחתי את הבלוג (וגם לפני כן, למען האמת) ניסיתי להתחקות אחר קודי לבוש הנתפסים כראויים בעיני החברה לכל אחד מן הגילאים. אני חושבת שזוהי הפעם הראשונה בה הצלחתי למצוא נוסחה הולמת לאותו גיל מבולבל, שלרוב נותר לא מענה אופנתי, על אף כמיהתו להתלבש כיאות למסיבת בר המצווה של ההוא מן הכיתה המקבילה.

בנערה הצעירה הבחנתי עם הגיעי למעבר החצייה של רחוב שינקין. מצאתי את השמלה בגזרת ה-A, התיק הצבעוני ונעלי הספורט, כשילוב מקסים מבחינה אופנתית ויחד עם זאת, הולם עבור ילדה-נערה בת גילה.

4 comments:

Anonymous said...

היי
כיוון שלאחרונה היית בפריז, רציתי
לשאול אותך על מקומות ששוה לבקר בהם

אשמח אם תעני
(=

Anonymous said...

היא חמודה נורא, נראית קצת יותר קטנה מגילה. השמלה יפה ובאמת "הולמת" כמו שניסחת את זה, אבל אני לא חושבת שהיא מתאימה כל כך לנעליים ולתיק.
או שאולי לא אמורים להתעסק בשילובים כאלה בגילה?

Anonymous said...

אני חושבת שמה שכתבת מקסים ונכון , שכחנו כבר מזמן את העדינות שבה צריך להתייחס למעבר הזה , בין ילדות לבגרות , העינים שלנו רגילות לדחוס ילדות כות לבגדי נשים מוקטנים .. התמונה הזו משקפת כל כך במדויק את איך צריכה להרגיש תזכורת שכזו , לעדינות ששכחנו , וליופי שיש בלבוש ''הולם'' גיל ו''הולם בכלל'' בעצם .. המון תודה

the streets walker said...

לילך: בפריז בעיקר עבדתי, כך שמעט קשה לי להמליץ. עם זאת, אם הנך דוברת צרפתית תוכלי לבדוק באתר parissi על תערוכות ואירועים מעניינים. באזור le marais, יש לא מעט חנויות יד שנייה טובות. ובלילה אמליץ ללכת ל"לה פאבלה שיק", ול"פאריז פאריז".