Sunday, May 31, 2009

Same thing, Different place. On the south and the center of Tel Aviv



כפי שסיפרתי אך בשבוע שעבר, הסתובבתי לאחרונה לא מעט בתחנה המרכזית, כחלק מכתבה מצולמת שהתפרסמה בערב החג במעריב ועסקה באופנת הרחוב של מהגרי עבודה. כמו שכל מעצב מתחיל יודע, לא פעם ההשראה האמיתית נמצאת דווקא בלב המאפליה.

השראה כזו מצאתי בקרב עובדים זרים מסין ומתאילנד - הלבושים בבגדים הרחבים לגופם הדק, ושרווליהם ומכנסיהם מקופלים בנונשלנטיות. מצאתי אותה גם בקרב פליטים מאריתריאה ומדרפור שרבים מהם נעלו מוקסינים בלויים ומתחו על שוקיהם גרביים כהים, ובקרב עובדים זרים מהודו ומנפאל הניחנים בתעוזה יחסית בשילוב צבעים הזועק.

יומיים לאחר שצילמתי את ננסי פונטנדו, שעברה מהודו לארץ, מול מדרחוב נווה שאנן - בירתם של מהגרי העבודה בישראל - פגשתי במרכז תל אביב את אורלי שוסטר, בת 21. לא יכולתי שלא להבחין בדימיון בלבושן של השתיים.

The Scarf, Paris


Thursday, May 28, 2009

Wednesday, May 27, 2009

The Streets Walker on Signon


עוד פרטים על טלי טוקטלי תוכלו לראות ב-nrg.co.il

Women in Black, Paris

Tuesday, May 26, 2009

Near the central bus station, South Tel Aviv


בתקופה האחרונה הזדמן לי להסתובב לא מעט באיזור התחנה המרכזית עבור כתבה שהכנתי למוסף חג השבועות של עסקים (מעריב), שתתפרסם ביום חמישי הקרוב.

בעוד שמדי קיץ מצהירים המגזינים בכל פעם מחדש על הקאמבק הלא מפתיע של טרנד הספארי ושל הלבוש האפריקאי, נעים לראות את אלו נטולי העין הקולניאסליסטית המפענחת אותן.

את בטוחה מור פגשתי על רחוב לווינסקי. בשיחה קצרצרה היא הספיקה לספר לי שהיא עובדת כתופרת ומתגוררת בדימונה, כחלק מקהילת העבריים בעיר.

... Paris


Monday, May 25, 2009

Sunday, May 24, 2009

The Roitfeld wears white, Paris






לפני ימים ספורים התפרסם בגארדיאן ראיון מעניין עם עורכת הווג הצרפתי. בחלקו המעט מדכדך רמזה מיס רויטפילד בבירור כי אין בכוונתה להישאר בתפקידה הנוכחי למעלה משנתיים. אם תישאר, הסבירה, היא עוד עלולה להתחיל להשתעמם.

Saturday, May 23, 2009

Behind the scenes, Paris fashion Week

שבוע האופנה הוא לא רק עורכות על עקבים גבוהים ותצוגות אופנה מתוקתקות להפליא, אלא בעיקר גדודי צלמים (אסיאתים לרוב) שנלחמים על כל תמונה באמצעות מרפקיהם. בקרב מייסדי אופנת הרחוב והוגי ה-fruits המצב חמור פי כמה וכמה. אין להתפלא שדווקא אלו, מכל אומות תבל, הפכו את נבחרת הווג לסלבריטיז ולכוכבות המגזינים.

המוני צלמי פאפארצ'י יפנים תיעדו כל צעד קליל על עקב מנומר בגובה 17 ס"מ שביצעה רויטפילדית או לאנפרית כזו או אחרת. כל אחת מהן זכתה לליווי צמוד של עשרות מצלמות גדולות מימדיים לכל תצוגה, אירוע ומסיבה. לאחר מספר קליקים דאגו הללו לגשת ולחקור את מושאי ההערצה לגבי מקורות לבושה בייסודיות ראויה לציון.

for more images checkout: facebook, myspace

Thursday, May 21, 2009

Vika, Paris








ויקה גזינסקיה, מעצבת אופנה

Purple boots, Paris


Wednesday, May 20, 2009

The Streets Walker + Signon

עוד על גיא כוכבי: nrg.co.il

Monday, May 18, 2009

On Almonit Alley, Tel Aviv


The Shoes, Paris

סלסטין קוניי, סטייליסטית

Sunday, May 17, 2009

Dots, on King George St. Tel Aviv

מאיה קימל, 27, סטודנטית לעיצוב גרפי

bubbles, Paris








בסיום התצוגה שסגרה את היום הראשון של שבוע האופנה, כאשר ההמון כבר התפזר ורק כמה צלמים ספורים נותרו למרגלות המדרגות, ירדה אלינו אט אט הבלוגרית סוזי באבל. ביקשתי לצלם אותה, וסוזי השיבה שהיא שמחה סוף סוף לפגוש אותי. שאלתי לשם משפחתה האמיתי, והיא ענתה שזה כבר מזמן הפך לבאבל. בשני המשפטים האלו התבררה בעלת הבלוג "סטייל באבל" (ובצדק) כאדם הכי לבבי, אדיב ומצחיק שפגשתי בין התצוגות בבירה הצרפתית.

Saturday, May 16, 2009

Les Défilés, at Paris Fashion Week

בשבוע האופנה לא צילמתי רק אנשים.. גם בתצוגות עצמן לא יכולתי לעצור עצמי מלהקליק על המצלמה. על אף שלא תכננתי מלכתחילה, החלטתי להעלות בסופו של דבר סדרה מצומצמת מתוך הצילומים - את אותם הרגעים בהם זלגו דמעות מעיני מרוב יופי - לדף הפייסבוק של הולך ברחובות ולפרופיל המייספייס.

for more images checkout: facebook, myspace

Thursday, May 14, 2009

Pig Magazine, April 09
















קיימות תקופות (ארוכות מדי) בהן אני חשה שתל אביב כבר לא יכולה להפתיע אותי. החום והלחות או להבדיל - הקור והרוחות מדכאים כליל את החוש היצירתי של רבים מאתנו. לעיתים הטרנדים עושים שמות גם בטובי בנינו ובנותינו. בפעמים אחרות אף ארזי הלבנון עוטים על גופם חולצות טי מקושקשות מרשתות הקונפקציה. ואז מגיע מישהו כמו ליאור.


על פניו הנעריות של ליאור יפה התואר עלה חיוך קטן וכמעט נסתר כאשר חשפתי בפניו לפני, אחרי ובזמן הצילומים עד כמה הוא מרגש אותי. רציתי להגיד לו שאני מאוהבת, אך לנוכח העובדה שרק לא מזמן מלאו לו 18, ידעתי שהצעד אינו מומלץ במיוחד. בודדים הגברים שיילבשו שלוש שכבות של חולצות קצרות. בודדים אף יותר אלו שיידעו לעשות זאת היטב. עלמי חמודות שזה עתה הפכו לחוקיים ועונים על שני אלו - נדמה לי שקיים רק אחד.

את התמונה צילמתי לפני למעלה מחודשיים. ביקשתי אז מליאור, ספק בצחוק ספק ברצינות, להסתובב יותר במתחם קינג ג'ורג'. הוא השיב כי דווקא מזדמן לו לשהות באזור לעיתים תכופות. אולם למרבה הצער, מאז לו ראיתי אותו.

תמונתו של ליאור ויתר התמונות בפוסט פורסמו במגזין pig. תוכלו לראות גרסה גדולה יותר אם תקליקו עליהן.

Wednesday, May 13, 2009

The Front, Tchernichovsky St. Tel Aviv

נעמה שנדר, ‭,26‬ שחקנית, מעצבת ארט לקולנוע ועורכת וידיאו
התמונה התפרסמה במוסף "סגנון". לטקסט המלא: nrg.co.il

Tuesday, May 12, 2009

The Back, Paris



Men in black, Paris










בתמונה הראשונה: צ'רלס, סטודנט
בתמונה השנייה: רד הורני, מעצב אופנה
בתמונה השלישית: מרקו וון ריט, צלם אופנה

Monday, May 11, 2009

The hairdo, Paris




גאזלה קהאליפה, 22, סטודנטית לאופנה

completely different, On Gruzenberg St. Tel Aviv

בפעם הקודמת שפגשתי בה, דניאל ניראתה לחלוטין שונה. בערך ככה.

Wednesday, May 6, 2009

Layers, Paris


Tel Aviv celebrates 100 years, Signon


לכבוד 100 שנים לעירנו היקרה, יצאתי מטעם "סגנון" לרחובות תל אביב במטרה לצוד את ה"תל-אביבים" - כי התפוח הקטן אינו מתמצה בקינג ג'ורג' (וטוב שכך), אלא מורכב מפאזל לא הומוגני בעליל של שכונות ושל רבדים. בפעם הראשונה ניסיתי לחפש מצולמים גם במרכז שוסטר וגם בשוק התקווה, בתקווה ללכוד בעדשתי מראות מעט יותר מגוונים מאלו שאני לרוב מצלמת. התוצאות לפניכם.

Tuesday, May 5, 2009

Paris, Jardin des Tuileries and Place Vendôme




אלכסנדרה גולוונוף, כתבת אופנה בטלוויזיה הצרפתית