Saturday, August 30, 2008

ורוד ומנומר, בפינת רחוב הנביאים, לפני שבוע וחצי









































זו הפעם השנייה בה אני נתקלת במור, 27, חצי מצמד המעצבות של pioo pioo. בפעם הראשונה זה קרה בעיצומו של ליל חורף סגריר, והשנייה- בבוקר חם ומלא לחות בליבו של חודש אוגוסט. בשני המקרים בחרה מור לשלב ורוד עם מנומר: בחורף עטתה על גופה מעיל פרוותי בעל שוליים ורודים ושמלה מנומרת, והפעם הטראש (החיובי ללא ספק) סופק באמצעות חולצת נצנצים ורודה וחגורה מנומרת.

Monday, August 25, 2008

מוריאל מה-"Strawberry Jam" במדור שלי בנענע

תעוזה היא ככל הנראה מילת המפתח בבחירותיה האופנתיות של מוריאל. הן על הבמה והן ביומיום היא לעד תבלוט בבחירות צבעים ובשילובים קיצוניים, שיופיים קשה לעיכול בשנייה הראשונה, וגאונותם מתפרצת ברגע השני.

את יתר התמונות תוכלו לראות ב nana.co.il

Sunday, August 24, 2008

שיחת סלון- מדי יום שלישי בסלון ברלין

סדרת הרצאות חדשה תחל ביום שלישי הקרוב בסלון ברלין ב-19:30. חמש הרצאות, חמישה שבועות , כל שבוע- נושא אחר תחת אותה המסגרת.

הבלוג מבחינתי איננו עוסק במלבושים נאים. זהו רק תוצר נוסף של תפישה אופנתית שאני מנסה להעביר דרך האתר. בבלוג אני מנסה לתת איזושהי אלטרנטיבה לתפישה האופנתית הרווחת בעולם, ובפרט בארצנו. זוהי תפישה המובלת על ידי חברות האופנה, ועל ידי התקשורת המסקרת אותן. תפישה, שהינה מאוד חד משמעית, חד גונית וחד מימדית: אופנה = טרנד = צריכה. את או אתה אופנתיים יותר ככל שתרכשו יותר בגדים. ככל שמלתחתכם תמות להתפקע כך אתם מלאי שיק. ואני אומרת: אופנה היא אומנות יומיומית, היא יצירתיות והיא בעיקר- האנשים הלובשים אותה.
הנרטיב שאני מנסה להוביל כאן, היננו חלק מנרטיב גדול הרבה יותר, לפיו גופים מסחריים מכתיבים לנו את אורח חיינו בברוטאליות. סדרת ההרצאות שנפתחת השבוע תעסוק באספקטים שונים של הנושא הזה.
כך למשל, בתמונותיי אני מנסה לתת ביטוי לנוף התל אביבי ביופיו ובעליבותו. לשם כך הנני מחפשת תמיד את אותן פינות נטולות שלטי חוצות, פרסומות או גורדי שחקים. לצערי, המלאכה הזו הולכת ומסתבכת מאחר ומדיניות העירייה מכוונת לקו מאוד ברור; גבוה יותר, מסחרי יותר, ובעיקר- לאנשים עשירים יותר. ההרצאה הראשונה שתיערך ביום ג' בסלון ברלין תעסוק באופן בו תראה תל אביב בעוד 10 שנים בעקבות המדיניות הדורסנית הזו.

לפרטים נוספים אנא הרגישו בנוח לפנות אלי במייל.

Thursday, August 21, 2008

כשמדברים על טוטאל לוק בוודאי מדברים על זה, סמוך לדיזנגוף סנטר








































"התמונה תתפרסם בבלוג אופנת רחוב?", שאלה תמה מיד לאחר שניגשתי אליה מתנשפת מריצה מעברו השני של הרחוב.
כן השבתי.
"עכשיו חזרתי מלונדון לאחר שמונה שנים", סיפרה. "צילמו אותי הרבה פעמים לבלוגים כאלו".
אני לא התפלאתי. שמלתה יפה, אך במקרה הזה, לא זו הייתה הסיבה שבחרתי לגשת לתמה. דווקא המראה הכולל- השילוב בין השמלה, לאיפור, לסרט השיער ולתסרוקת, הוא שהוביל אותי לעוט עליה בריצה. בימי הרטרו והוינטג', כאשר כל העשורים נגישים לנו לעשות בהם כאוות נפשנו, דווקא הבחירה במראה שלם כל כך הופכת לעיתים להיות הבחירה היותר מעניינת.

Sunday, August 17, 2008

יונה הססגונית, ברחוב קינג ג'ורג', לפני שלושה חודשים








































נראה לי שקוראים לה יונה אורבך. כך לפחות קראתי לקובץ התמונה שצילמתי לפני שלושה חודשים. אני נתקלת ביונה כפעם בשבוע; תמיד מאופרת במייק-אפ חיוור, סומק עז ולבושה בבגדים שלא נכנעים לחום. אפילו לא התל אביבי. כשצילמתי את התמונה היא סיפרה לי במשך הרבה יותר זמן מכפי שהיה ברשותי על הפילוסופיה האופנתית שלה. לאחר שצפיתי בה מספר פעמים נוספות הבנתי שעבורה אין מדובר בסתם תפיסה אופנתית אלא בדרך חיים.

ליונה מגיע הרבה יותר כבוד מן התמונה הקטנה והטקסט הקצרצר שאני נותנת לה כעת. פניתי לצלם אותה בשנית לפני ימים אחדים, אך היא לא שמעה את קריאותיי והמשיכה בדרכה לכיוון הסנטר. מאז גמרתי אומר שבפעם הבאה שאצפה בה מתהלכת לאיטה ברחובות תל אביב אקרא בקול רם הרבה יותר, בתקווה לקבל ראיון בלעדי ומקיף.

Wednesday, August 13, 2008

התגעגעתי לג'ון יונתן, בכיכר רבין, שלישי אחה"צ








































וזה מהביקור הקודם שלו בארץ- באוגוסט 2007.

Sunday, August 10, 2008

שוק מעצבים צעירים אמיתי (שוק באווירה חברתית עם פינת שוק קח-תן, שייתן כבוד למתחילים מביננו)


את תמר פקטור, 24, פגשתי לפני כשלושה חודשים על מנת שתירתם למאמץ הכללי למען פרויקט שאני ונוספים עובדים עליו זה תקופה (אני מאמינה שבמהלך החודשים הקרובים אכתוב עליו כאן בהרחבה) . בין ההיכרות לקפה היא התעניינה לשמוע את דעתי הכנה לרעיון שהיא ושני חבריה מגבשים, ובימים אלו כבר קורם עור וגידים. "שוק מעצבים צעירים", היא הודיעה בגאון על הרעיון האוונגרדי.

בשנייה הראשונה הרעיון אינו נשמע מהפכני במיוחד; ככלות הכול קיימת בשנים האחרונות גאות (ואף הצפה) של שווקים תל אביביים המיועדים ליצור היכרות ראשונית עם מעצבים צעירים. ואמנם המעצבים המציגים בשווקים הקיימים אכן עונים להגדרה צעירים, אולם רבים מהם כבר הספיקו לצבור לא מעט פז"ם ושם. המעצבים שבאמת צעירים, לעומת זאת, לא פעם נותרים מחוץ לחגיגה, מסבירים הוגי השוק אלינה גורבן, גיא שחם ותמר- כמובן. "הרעיון של השוק הוא לתת במה למעצבים חדשים וצעירים שטרם ניתנה להם ההזדמנות להציע את מרכולתם לקהל גדול של אנשים. אנחנו מחפשים סטודנטים, אמני רחוב וחובבנים עם כשרון", היא מספרת. "עלות ההשתתפות תהיה מינימאלית, במטרה לפתוח את האירוע לכמה שיותר מעצבים".

הבטחתי להירתם למשימה החשובה, ולפנות אליכם- קוראים יקרים, באיתור מעצבים המעוניינים לקחת חלק ביוזמה. הסקרנים מוזמנים לבקש פרטים במייל: stockfest@gmail.com

Tuesday, August 5, 2008

ברחוב שונצינו, לפני (בערך) חודש וחצי








































הילה, 35

התמונה צולמה עוד בטרם יצאתי לדרכי לניכר, בעת אחת מגיחותיי הליליות עבור "עכבר העיר".

Monday, August 4, 2008

.Tel Aviv, Ben Ziyyon Ave כיצד הופכת שמלה לבנה פשוטה כביכול, להופעה מעניינת?








































מאיה, 25

התשובה ברורה לעין: בעזרת צעיף קליל, שרשרת בולטת, חגורה הולמת, ותיק מתאים.

* מאז ששבתי תל אביבה נדמה שעל רחובותינו עובר משבר קטן, אך קריטי לקיום פוסטים סדירים. במשך שבוע שלם איתרתי אך ורק את מאיה המקסימה. בתקווה שהיום ישחק לי המזל.